woensdag 24 juli 2019

Een lange pitstop

De Ducato heeft weer prima gepresteerd. Onderweg genoot ik weer van het ijzersterke motorblok dat voorin onder de kap lag te grommen. Deze week ga ik hem leeghalen, schoonmaken en voorbereiden op zijn volgende trip. Maar dan met een andere bemanning. Onze jongste neemt hem namelijk weer mee om samen met 5 vrienden een week op pad te gaan. Gedurende de pitstop, vrijdag gaat ie weer rijden, zal ik ook de olie en het oliefilter willen laten vervangen. Dat heeft die ouwe taaie wel verdiend. De goedkope diesel heeft ie ook zonder morren geslikt. Behalve de wagen ga ik ook de koffer weer leegmaken. Die koffer is bedoeld als bewaarplaats voor de kussens van de tuinstoelen. Die zal wel weer als bagagebox achterop de fietsendrager gemonteerd moeten worden. Hij is dan bedoeld voor de lichtere bagage, zoals slaapzakken, kleding enz. Dat scheelt aanzienlijk in ruimte in de bus. Die is nodig voor de vier anderen die achterin zitten.
Natuurlijk ga ik deze dagen ook in het algemeen de bus nalopen. Van de aanpassingen die ik afgelopen maand genoteerd heb, heb ik enkel die van de gasslang gedaan. De overige komen aanbod zodra de wagen weer terug is. Ik ga er geen haastwerk van maken. Ik denk dat ik de hele bus dan een troetelbeurt ga geven. De bofkont.