woensdag 24 juli 2019

Net kleine kinderen

Ook in Engeland nemen velen geen genoegen met de verkiezingsuitslag. Men wil onder geen beding iets te maken hebben met de nieuwe prime minister Boris Johnson. Ik zag het al in Amerika gebeuren, waar hetzelfde verschijnsel optreedt. De samenlevingen worden gespleten door hen, die afscheid nemen van de democratie. Ik zie veel parallellen met de 'dat wil ik niet' generatie. De generatie die die in de jonge jaren altijd zijn zin gekregen heeft. Het is vaak typisch links gedrag. Wel gebruikmaken van belastingverlagingen, maar niets willen weten van de gekozen president. Ik wacht totdat Johnson en/of Trump roept dat poepen in je broek voortaan verboden is. Wedden dat al die tegenstanders de shit van hunzelf binnenhouden? Zo consequent zijn ze dus niet.
Wat ik gelukkig ook zie, is de hang naar het verleden. Vooral op het gebied van ons milieu. Weg met het plastic, het zwerfafval, de vieze uitstoot enz. ; bewuster omgaan met het milieu dus. Ik hoop dat die hang naar het verleden er ook toe zal leiden, dat zaken als respect en fatsoen ook weer terug zullen komen.