maandag 15 juli 2019

Waarom gemakkelijk?

Als het ook moeilijk kan? Al te vaak zie ik mensen onnodig moeilijk doen. Tenminste, dat vind ik. Neem nou heel simpel een grote parkeerplaats, met slechts een paar geparkeerde auto's in vakken. Gaat iemand veel toeren uithalen om de auto precies tussen twee ander te parkeren. En dat terwijl het terrein een zee van ruimte biedt, ook vlakbij de ingang van de supermarkt. Niet alleen het parkeren, ook het uit- en later weer instappen verloopt moeizaam. En dat winkelwagentje, tja, dat moet maar voor de auto blijven staan, want de doorgang is te smal om aan de achterkant te komen.
Ook op campings zie ik soortgelijk gedrag. Veel ruimte aanwezig en toch de camper of caravan tussen twee andere kampeerplekken manoeuvreren. Als ik dan alle criteria bekijk, van de wind en zon tot aan de aansluitingen, dan weet ik niet wat het voordeel van die ene plek is. Zelfs speciaal voor campers ingerichte plaatsen, schijnen aantrekkelijker te zijn dan overigen (foto). Dat is dus wachten op weggestuurd worden. In dat soort situaties popel ik dan om leergierig te vragen waarom men per se dat plekje wil.