zondag 14 juli 2019

Krak zei het neuswiel

Vlak na onze aankomst arriveerde een auto met caravan. Aan het kenteken zag ik, nippend aan de thee, dat het Nederlanders waren. Het jonge stel, van onze leeftijd dus, was even druk met het bekijken van een plaats. Maar uiteindelijk werd de knoop doorgehakt. De caravan werd afgekoppeld en mevrouw dirigeerde de sleurhut met een mover op z’n plek. Helaas ging dat niet goed. Ik vond dat ze het neuswiel heel erg veer uitgedraaid had. Met gevolg dat het niet meedraaide. Dat had weer tot gevolg, dat het neuswiel ‘krak!’ riep. Ze stonden ietwat beteuterd naar het krom staande wieltje te kijken. Dus hees ik mezelf uit mijn stoel en schoot hen te hulp. Meneer vertelde dat hij twee linker handen had. Ik zag dat de kunststof velg van het wiel compleet kapot gescheurd was. Ik stelde voor de hut op de poten te zetten en het neuswiel te verwijderen. Het stel ging akkoord. Ik pakte mijn gereedschapskoffer en verwijderde de splitpen, die de as van het wiel borgde. Ik kon daarna de as wegtrekken en zo het wiel vrijmaken. De as met splitpen en het kapotte wiel gaf ik aan de meneer met twee rechterhanden. Hij legde ze in de kofferbak van de auto. Morgen gaat hij op zoek naar een nieuw neuswiel. Zodra hij die heeft gekocht, zal ik hem monteren.