maandag 1 juli 2019

'n Rare snijboon

het eerste en
Vandaag eten we snijboontjes met gebakken aardappeltjes en een schnitzel. De laatste eet ik het liefst ongepaneerd. Dat paneermeel zuigt mij te veel vet op.
Helaas hebben we in de bus geen snijbonenmolen. We hebben ook geen kleinkind voorhanden, om zo'n molen te laten draaien. Dus was ik zelf de klos. Ik moest 400 gram snijbonen snijden. Het waren er (toevallig?) 20 stuks, die bijna even lang waren. Ik heb gemiddeld 37 keer gesneden per boon. Ja, uit verveling ben ik wat gaan tellen en rekenen. Een mens moet toch wat? Als ik bijna haaks op de boon sneed, dan waren 46 sneden nodig om een boon klein te krijgen.
het laatste boontje
Maar ik sneed schuin, wat bijna 10 sneden scheelde. Ik heb totaal dus zo'n 4 meter aan snijbonen gesneden! En een paar keer mijn nagel geraakt. Maar er kwam geen bloed aan te pas. Zo op het oog lijkt het veel, een pannetje vol voor twee personen. Maar geen nood, morgen is nog een dag. Na een trip is het wel zo fijn als er al e.e.a. klaar is.
O ja, door zelf te snijden heb ik toch maar even 35 eurocent bespaard. 't Is toch wat.