woensdag 24 juli 2019

Adviezen

Gevraagd en ongevraagd gaf ik vanwege mijn functie opdrachtgevers adviezen. Ik werd daarop afgerekend. Er werd gecontroleerd in hoeverre mijn adviezen werden overgenomen. Ik vond het een wat vreemd iets, omdat veel besluiten op basis van emoties genomen werden en nauwelijks op grond van feiten. Maar goed zo ging dat. Zelf kreeg ik ook adviezen. Ook gevraagd en ongevraagd. Niet alleen zakelijk, ook privé. Om te controleren of ik nog op de goede koers zat, keek ik geregeld achterom. Ik vroeg me af in hoeverre ik 'winst' geboekt had op basis van mijn besluiten. En als dat niet zo was, hoe dat dan kwam. Ik dacht ook aan de adviezen die ik gekregen had. Dan kwam het voor dat iemand mij een of meer goede adviezen gegeven had. Maar ik heb zet toen naast me neergelegd. Fout dus. Weer wat geleerd. Zo leerde ik bijsturen en (nog) beter adviezen over te nemen. Terugkijken om met meer kennis en ervaring een meer zorgeloze toekomst in te gaan.