dinsdag 9 juli 2019

Te lui om te lopen

6-7
Vanmorgen ben ik op Sonja’s werkpaard gestapt om ‘even’ naar de supermarkt te gaan om brood te kopen. Sonja heeft grote zijtassen op haar fiets. En…. een elektromotor. De supermarkt ligt op zo’n 4 km afstand en ligt langs een doorgaande weg. Zelfs op de zaterdag is er van beide kanten een stroom van auto’s. Gelukkig zijn er speciale oversteekplaatsen waar men met drukknop de verkeerslichten bedienen kan. Toen de boel op rood gezet was en ik overstak, stonden aan beide kanten vrij snel een forse rij auto’s.
In de supermarkt heb ik mijn ogen goed de kost gegeven. Heel erg veel producten zijn hier stukken goedkoper dan in Nederland. Omdat we bij de bami iets extra's wilden, heb ik maar een potje kant en klare goulash gekocht. Ach, we moeten niet te kieskeurig zijn. Al mis ik de trassi wel erg.
Weer terug heb ik Fenna laten rennen. Toen ik met haar en een bal bezig was, kwam de eigenaar / beheerder naar mij toe. Niet vanwege de rennende Fenna (het is rustig op de camping, want vanmorgen zijn veel gasten vertrokken), maar om te vragen of het ons hier bevalt. Ik complimenteerde hem met de schone camping en dat het zelfbedieningssysteem bijzonder is. Nadat hij zijn controle ronde voortzette, hebben we Fenna laten zwemmen in de Weser. Toen we naar de kampeerbus terugliepen, zagen we een vrouw wat drentelen met een hond. Ze bleek hem uit te laten, maar was niet van plan er een wandeling van te maken. Ze liep hier vlakbij heen en weer. Sonja had gezien, dat ze met een geel zakje om haar hand iets opraapte en in de bosjes gooide. Op nog geen 50 meter bij haar vandaan staat nota bene een aantal afvalcontainers. Dat soort mensen verpesten het dus voor de wel willenden. Ze zijn te lui om te lopen en hebben ook geen zin de regels op te volgen.