zondag 14 juli 2019

Koken en eten


Ook tijdens de vakanties vind ik het leuk om te koken. Vaak zijn we afhankelijk van wat we lokaal aantreffen. Hier is men gek op pasta’s en pizza’s. We zagen ook een Aziatisch restaurant, maar daar verkocht men enkel allerlei curry’s. Indiaas dus. We koken dus op een creatieve manier.  Zo aten we laatst sla van rucola, omdat we geen gewone veldsla konden vinden. We vonden wel radijs, tomaten en komkommer. Dus een salade maken was geen probleem.  Het is maar net hoe het uitkomt, want soms eten we ook gemakkelijk : brood met soep. Vandaag hebben we stamppot bietjes gegeten met verse worst. Met name de gekookte bietjes kunnen voor lelijke spatten op de kleding zorgen. Dus had ik een schort nodig. Omdat ik hier geen schort heb in de bus, heb ik dit keer een tasje van Sonja om mijn nek gehangen. Hoppa, een schort! Dat ding is al rood van kleur, dus spetters van bietjes zullen niet opvallen.