donderdag 28 juni 2018

Zomers

Het is heerlijk zomers weer. Hoewel, van mij mag het een paar graden minder zijn. Dat neemt niet weg, dat ook ik geniet. Vanmiddag was ik even in het centrum van het dorp om boodschappen te doen. Ik had de e-bike van Sonja gepakt, want die fiets is een soort vrachtwagentje. Twee tassen achterop en een mandje voorop. De hoeveelheid die ik ging halen paste niet in mijn simpel zijtasje, dat meer bedoeld is voor schroefjes, spijkers en haakjes.
Als man geniet ik natuurlijk ook van ander moois. Zoals de zomers geklede dames. Niet van alle dames hoor. Ze moeten wel fatsoenlijk gekleed gaan. Niet zoals een moeder die ik zag. Ze was, tja hoe zal ik het zeggen, niet bepaald slank. Dat geeft niet, maar waarom moet dat dan zo door kleding geaccentueerd worden? Ze droeg een ultra kort spijkerbroekje dat ik eerder bij bakvisjes verwacht te zien dan bij iemand van middelbare leeftijd met zo'n figuur. Het hesje was ook te heet gewassen. Toen ik haar van achteren zag, dacht ik opeens aan mijn eerste bezoekje aan Artis, toen ik voor het eerst een olifant van dichtbij zag. Ook van achteren. Ook toen dacht ik : Zo, wat een kont!" Maar dat beest had een mooie kont, geen lubberende fruitzak zoals deze mevrouw. Bij haar hingen twee levensgrote halve bleke sinaasappels naar buiten. En dan zeuren ze aan mijn hoofd vanwege mijn witte sokken.
Helaas kon ik de kinderen niet even spreken. Ik had ze willen zeggen voortaan moeders op te sluiten als dat soort kleding aantrekt. We zouden toch een beetje op het milieu gaan letten.