dinsdag 12 juni 2018

Me and my jetlag

De heenreis begon rond 13.30 uur. Mooi vroeg in de middag. We kwamen rond 19.00 uur op Curaçao aan. Toen was het daar al donker buiten. Al met al een gewone dag, zo leek het. Maar mijn lijf zei iets anders. Ik was de volgende dag rond 3.00 uur lokale tijd klaarwakker! Echt uitgeslapen.
Alles schoof op, ook mijn bezoeken aan het toilet. Tot vlak voor onze terugreis heb ik moeten wennen aan de verschuiving van de tijd. Vlak voor ons vertrek was ik weer een beetje gewend geraakt. Maar ja, toen gingen we weer terug naar Nederland. Weer vroeg in de middag, maar dit keer kwamen we 's morgens vroeg rond 08.00 uur aan op Schiphol. Het werd zo een zeer lange dag dus, om niet te zeggen twee. Ik ben nog steeds niet in mijn normale ritme. Ik val wel snel in slaap, maar ben dan rond 3.00 uur wakker. Klaarwakker. Ik ben in het algemeen toch al gevoelig voor verschuivingen van de tijd. Al is het maar een uur, ik ben een tijdje van slag.