dinsdag 12 juni 2018

Geknipt en geschoren

Vanmorgen ben ik eerst naar de kapper gegaan. Mijn haren waren nogal lang, vond ik. Natuurlijk had ik voor onze trip naar Curaçao willen gaan, maar dan zou mijn uiterlijk flink afgeweken hebben van de foto in mijn paspoort. Ik had geen zin om met mijn eerlijke inborst op Schiphol tussen al die illegale leugenaars terecht te komen, dus liet ik mijn haardos voor wat hij was. Het heeft geholpen. Al duurde het op Hato nogal lang voordat de automatische paspoortcontrole mij groen licht gaf. Maar dat kwam waarschijnlijk, omdat ik tijdens de check een paar keer naar mijn spiegelbeeld annex camera knipoogde en een gekke bek trok. Haha.
Na mijn entree in de kapperszaak, werd mij vriendelijk gevraagd of ik geknipt wilde worden. Ik neigde te zeggen : "Nee, ik kom voor een pak spijkers, mevrouw", maar de knop in mijn hoofd bleef in de stand 'normaal doen' staan. Dus werd het een bevestigend antwoord. De jongeman die mij zou gaan helpen vroeg mij hoe ik mijn kapsel geknipt wilde hebben. Ik zei : "Noem het maar scheren. Doe het maar zoals je eigen kapsel. Hij was opgeschoren met bovenop rechtop staand haar. "Weet u dat zeker?", vroeg hij mij toen. Met dat knopje in mijn hoofd nog steeds in de 'normaal doen' stand antwoordde ik : "Heel zeker!" Ik heb daarna welgeteld 13 minuten in de kappersstoel gezeten. Die brachten de zaak 15 euro op en een dot haar om een flink kussen mee te vullen.
Maar.... mijn hoofd voelde heerlijk aan. Op naar de loods.