zaterdag 23 juni 2018

Wat een afknapper

Ik schudde meewarig mijn grijze kop, toen ik een foto voorbij zag komen. De foto toonde een vertegenwoordiging van ons leger, bestaande uit stoere, grote mannen in uniformen. Qua uiterlijk mannen van stavast. Ze werden geïnspecteerd door een paar hoge pieten, die er in hun uniformen nog stoerder uitzagen. Tussen die stoere hoge omes liep een verdwaalde kip. Ja, sorry, zo leek het mij. Die verdwaalde kip bleek onze minister van Defensie Ank Bijleveld te zijn. Die kip is dus de grootste baas van al die stoere haantjes. Zeg nou eerlijk : dat is toch erg lachwekkend? Ik ben best wel voor gelijke behandeling van mannen en vrouwen. Maar Ank Bijleveld wil ik eerst door de modder zien kruipen, een speedmars zien rennen, uit een vliegtuig zien springen (mag zelfs met parachute van mij), een paar terroristen zien doodschieten en het Kanaal over zien zwemmen. Misschien oogt haar blik dan wat stoerder, loopt ze dan ook wat mannelijker en krijgen die witte beentjes van haar dan ook wat kleur. Pas dan, als blijkt dat ze ook  geestelijk daartoe in staat is, mag ze leiding geven aan ons leger. Een soort Kenau dus. Nu was het net alsof iemand zijn moeder had meegenomen om soldaatjes te komen kijken. Wat een afknapper!