...(ver)roest!.... |
Ik heb gekozen voor twee hoekijzers, die ik in de bumper (in feite niets meer dan een stalen u-balk) monteer. De uiteinden ga ik later lassen op de nog aanwezige restanten van de bumpersteunen, die muurvast aan het chassis gebout zitten. Vanmorgen heb ik beide hoekijzers op de bumper gemonteerd. Ik heb 4 M8 slotbouten gekocht met speciale borgmoeren, zodat op de bumper aan de buitenkant mooie ronde koppen te zien zijn en geen zeskantige bouten. Immers, het oog wil ook wat. Omdat het u-profiel met de open kant slechts een centimeter vanaf de carrosserie gemonteerd wordt, kan ik straks niet de zelfborgende moeren van de slotbouten aandraaien. Dus heb ik vanmorgen op die plekken een stukje uit de onderkant van de bumper gezaagd. Lekker onzichtbaar en een mooie toegang om met een steek- of ringsleutel de moeren aan te draaien.
een deuk |
Toen ik vervolgens weer een blik wierp op de weerbarstige cv ketel, zag ik gelijk waarom ie niet gelost kon worden. De uitlaat drukte tegen de behuizing! Ook stom. Ik heb hem weer op z'n plek geschoven en toen wipte ik het alu blok zo los. Pffff!
Daarna ben ik de boel gaan opruimen. Tussentijds had ik een heerlijke lunchpauze, want men had 2 broodjes kroket voor mij gekocht! Reden voor mij om na de lunch in juichstemming de draad weer op te pakken. Ik bewaar niet zoveel van al die onderdelen. Het meeste ruim ik op. Ik heb geen last van verzamelwoede ofwel zooiziekte.