maandag 18 juni 2018

Wat een rijkdom!

Zaterdag, tijdens de bbq, keek ik genietend om me heen. Ik kon dat doen, omdat de kleine Luuk telkens opa's armen opzocht. Ik zag al onze kinderen, hun vrouwen en kleinkinderen en dacht : "Wat zijn oma en opa toch bofkonten!" Van de kids is iedereen goed terechtgekomen. Twee hebben leuke, lieve echtgenotes en lieve kinderen. De derde geniet volop van het leven als succesvol student. We mogen dus niet mopperen en dat doen ze dan ook zeker niet.
We hebben het best wel goed gedaan, al kan het altijd wel weer beter, ik bedoel anders. Hopelijk kunnen we nog heel lang van hen genieten.
Opa heeft nog even de rol van ezel op zich genomen. Iets wat hem opvallend goed af ging. Drie kleinkinderen kropen in een kar, die opa voorttrok. Vooral het vrolijke koppie van de kleine Luuk was prachtig om te zien. Hij genoot zichtbaar van het ritje. Oké, opa heeft de rest van de avond zitten hijgen. Maar met een glimlach.