zaterdag 1 augustus 2015

Een nieuwe schutting

Emma drukt de schutting aan
Vanmorgen ben ik op de motor gesprongen. Ik had een afspraak in Lelystad, waar ik samen met zoon Robert een nieuwe schutting zou gaan plaatsen. De weervoorspelling klopte en dus scheen de zon bij een aangename temperatuur.
op een oor na gevild
In Lelystad aangekomen, was Robert al druk bezig. Hij had de oude schuttingdelen en palen verwijderd en was bezig met het plaatsen van de eerste palen. De kleine Emma en mamma Carina waren ook al uit de veren. Ik liet me geheel leiden door Robert, want het is immers hun tuin en nieuwe schutting. We maakten in een aardig tempo flink wat meters. De grond is daar een stuk aangenamer om in te boren dan hier met al die dikke vette klei. Het waterpas stellen van zowel de palen als de panelen verliep erg snel. Soms dacht ik : "Gaat het wel echt allemaal goed?" En ja, het ging goed. Ondanks de onderbrekingen vanwege passerende buurtbewoners die even een praatje hielden, waren we tegen de lunchpauze met de lange kant zo goed als klaar. Ook de nieuwe deur hing er al in. Na de heerlijke lunch, broodjes haring!, hebben we de achterkant met de tuindeur afgemaakt. Het paneel moest wel even op maat gezaagd worden, maar ook dat paste weer als gegoten. De tuin is weer helemaal dicht. Rest nog de afwerking van het geheel. We zijn zeer tevreden. En... het was weer eens erg leuk om met Robert samen iets te doen.