maandag 31 oktober 2022

Een andere camera

Het is op zich een fijn toestelletje, die Panasonic Lumix DMC-FS3. Helaas kent het ook een zwak punt en dat is de lens. Die schuift uit en in als ik de camera respectievelijk aan- en uitzet. Ik gebruik voor het opbergen van de camera altijd een hoesje. Ter bescherming tegen vuil. Maar op een zeker moment komt er toch heel fijn vuil tussen de uitschuivende delen. Gevolg is dat de boel blokkeert en de camera dus niet meer te gebruiken is. In het verleden is het al een paar keer gebeurd. Maar door wat getik en blazen kwam de lens toch weer los. Vanmorgen gebeurde het weer, maar dit keer zit de lens muurvast. Ik heb als ultieme poging met de camera op een harde onder grond getikt terwijl ie net ingeschakeld was. Maar ook die grove actie mocht niet baten. Ik heb deze camera in april vorig jaar in gebruik genomen. Toen begaf de vorige het. Het is de derde camera van hetzelfde merk en model/type die ik vanwege een storing moet wegdoen. Maar ik heb een ander. De soortgelijke, maar wat nieuwer. Het is geen zwart maart een grijs model. Ik kocht hem hier in de buurt voor €20. Zo goed als nieuw en in de originele verpakking. Ik heb hem al die tijd bewaard. Veel mensen gebruiken nu hun telefoon om foto's te maken. Voor mij een mooie kans om op goedkope manier een cameraatje te scoren.
Vanaf vandaag dus weer een andere fotocamera.
Omdat ik vanwege de wisselingen over dubbele accessoires beschik, ligt er in de caravan ook een complete set van geheugenkaart, batterij, kabeltjes en een oplader. Dus hoef ik enkel mijn cameraatje mee te nemen. Ik ga zo de boel inventariseren en overbodige accessoires wegdoen. En ik ga wee rop zoek naar een reserve. 😀