maandag 24 oktober 2022

Een kortzichtige huisarts

Een Zorgmedewerkster schrijft het volgende :

"Vorig jaar ben ik benaderd voor een baan binnen de jeugdzorg als verpleegkundige. Na een positief sollicitatie- en arbeidsvoorwaardengesprek werd ik voorgesteld als dé nieuwe verpleegkundige. Rondleiding en voorstelronde gehad en ik kon ingewerkt gaan worden. Een oud werknemer wilde deze taak, voor wat extra geld, wel op zich nemen. Er was namelijk geen andere verpleegkundige die deze taak op zich kon nemen. Terwijl ik werd ingewerkt moest ik ook nog uitwerken bij mijn andere baan.
Op een zondag kreeg ik een appje van de medewerker die mij inwerkte. Ze had gehoord dat ik niet gevaccineerd was en weigerde mij daarom nog langer in te werken! Let wel, ik had al een keer of vijf met haar samengewerkt en nooit is dit ter sprake gekomen. Die week kwam ik op het (nieuwe) werk en kreeg ik telefoon van de directeur van de instelling. De betrokken huisarts was opgebeld door de nieuwe collega en deze had naar de huisarts benoemd dat ik niet gevaccineerd was. De huisarts had daarom, zonder wederhoor of mij zelfs maar ooit een keer gezien of gesproken te hebben, besloten dat hij niet met mij wilde samenwerken.
De directie en manager P&O stonden achter mij maar zonder huisarts kon de instelling niet draaien. Ze vonden het een lastige kwestie. Ik heb het ze makkelijk gemaakt. Een arts die de vaccinatiestatus van een professional belangrijker vindt dan de kennis en kunde van een ervaren werknemer, zal ik nóóit mee (kunnen) samenwerken. Per direct ben ik weggegaan en heb ik bij mijn oude baan aangegeven, dat ik een grote fout had gemaakt en of ik toch weer terug kon komen. Dit mocht dus ik werk weer op de plek waar ik wel welkom ben om wie ik ben.

Verpleegkundige F."

Een vreemde gang van zaken, waarbij iemands privacy geschonden wordt en een arts blijkbaar nog steeds geloofd dat vaccineren besmetten voorkomt. Van heel dichtbij weet ik dat het niet waar is. 😀