zaterdag 29 oktober 2022

Iemand iets aanpraten

We zijn nooit zo aan het doordraven geweest tijdens het opvoeden van onze kinderen. Zelf heb ik als kind met een hoofdoekje van mijn moeder op mijn koppie rondgelopen. Ik zal ook best eens een keer een jurk of rokje van mijn zus gedragen hebben. Van de schoenen van mijn moeder aan mijn voetjes herinner ik me nog wel. Al die keren vond mijn moeder het niet nodig om met mij te gaan praten over travestie, transgenders en meer van dat soort zaken. Ook later niet, toen de hormonen door onze lijven gierden en wij er soms vreemde ideeën op nahielden. Gelukkig maar want in de puberteit waren onze hersenen nog niet zo ver ontwikkeld, dat we beseften wat de gevolgen waren van onze daden.
Tegenwoordig vullen bepaalde ouders veel van dat soort zaken voor hun puberende kinderen in. Zelfs op nog jongere leeftijd wordt het aantrekken van een jurkje door een jongetje aangemoedigd : wordt ook een meisje! Inclusief operaties, waarvan velen achteraf spijt hebben. Of wordt gender neutraal en meer van die ongein. Met hun volgroeide verstand roepen die ouders verstandeloze dingen naar hun kids. Laat die kinderen er zelf achter komen of ze hetero of homo / lesbisch of niets willen zijn. Het is tegenwoordig een idiote tijd, waarin het lastiger is een kerstboom in een basisschool te krijgen dan een dragqueen. Voor mij zijn en blijven het mannen en vrouwen. Dat ze zich anders voelen en voordoen is ook prima, maar dat hoef ik niet zo nadrukkelijk ingewreven te krijgen. Iedereen die zich anders voelt en meent dat nadrukkelijk kenbaar te moeten maken, noem ik maar Lola. Ik ben nu eenmaal van de oude stempel. Lola's zijn voor mij mannen noch vrouwen.