donderdag 20 oktober 2022

Alsnog opgeruimd

Vandaag worden de kliko's met het pmd afval geleegd. Voor mij een reden om alsnog wat zwerfvuil op te ruimen. Het afval in de vorm van lege blikjes, drankverpakkingen en een beker kwam ik begin deze week tegen tijdens het uitlaten van Fenna. Maar toen had ik vanwege het weer weinig trek om het op te ruimen. Ik zou dan onderweg met die troep opgezadeld blijven totdat ik weer thuis zou zijn. Maar vandaag staan veel kliko's buiten, dus kan ik gemakkelijk van het afval af. Na het oppakken hoef ik slechts gedurende een korte afstand met het afval te lopen om het vervolgens in een kliko te gooien. Tot nu toe heb ik daar geen opmerkingen over gekregen. Komt bij dat ik in het verleden al een paar mensen gevraagd heb of ze het geen probleem vinden. In die gevallen stonden hun kliko's op de oprit van hun woning. Ze vonden het geen enkel probleem, eerder een goede zaak dat het zwerfvuil zo opgeruimd wordt.
Ik ben ook nog even op de fiets naar de loods gereden. Op de heenweg zag ik hier en daar lege blikjes in hagen langs het fietspad gestoken. Ik heb ze op de terugweg verzameld en in een pmd kliko gedaan die langs de straat stond.