maandag 31 oktober 2022

Terug naar 7 polig

Aan de caravan zit een 13 polige stekker, terwijl de Matrix een 7 polige stekkerdoos aan de trekhaak heeft. Er is een verloopsnoer (foto) aanwezig, maar ik vind het telkens weer een gedoe om dat snoer eerst te koppelen. Er zit ook een speciale sluiting op de 13 polige stekker, waar mijn reuma vingers lastig mee kunnen omgaan. Het maakt de standaard kabel ook langer en ik moet voorkomen dat de kabel over de grond gaat slepen. Ik verwijder het verloopsnoer telkens, om te voorkomen dat iemand anders dat doet.
Kortom, vanwege al die toestanden overweeg ik de 13 polige stekker van de caravan te vervangen door een 7 polige. De extra polen van de 13 polige gebruiken wij toch niet. We hebben op de caravan geen achteruitrijlampen (grijs), constante stroom (bruin blauw) hebben we ook niet nodig, evenmin de blauw/rode bedrading voor de koelkast (is enkel 230 volt) en de overige inclusief de massadraad dus ook niet. Al met al gewoon KIS, Keep It Simpel.