vrijdag 21 oktober 2022

Steeds meer zieken

In onze directe omgeving hoorde ik van relatief veel ziektegevallen. De meeste zijn griep. Een paar testen nog op Corona, terwijl ze niet echt zwaar ziek zijn. Er is eerder sprake van een flinke verkoudheid. Slechts één van hen is niet eerder gevaccineerd. De klachten vallen mee. De rest is wel gevaccineerd. Van een eerste prik tot en met een booster. Mijn partner heeft nu de kriebels in de keel. Dus is het voor mij oppassen geblazen. Ik ga een glas met het de bekende Superspoel tablet weer inzetten. Geregeld even gorgelen helpt bij mij vaak. In wezen niet anders dan wat ik al decennia doe als de griep weer losbarst. Ik mag dan tegen de griep jaarlijks gevaccineerd worden, het neemt niet weg dat ik voorzichtig ben. Afgelopen weekend tijdens een etentje merkte ik, dat iemand flink verkouden was. Reden voor mij om afstand te houden. Ik schud dan zelfs geen hand. Ik raak zo min mogelijke dingen aan. Vaak trek ik mijn mouw over mijn hand heen, om een deur te openen. Van handgrepen, trapleuningen en dergelijke publieke vastpakkers blijf ik af. Ik heb geen smetvrees, maar ben gewoon voorzichtig. Als ik nodig moet, ga ik wel naar een openbaar toilet zoals in een warenhuis of restaurant. Maar ook dan weer met de nodige voorzichtigheid.