zaterdag 22 oktober 2022

Nu pas in het nieuws

Aansluitend op mijn opmerking over ons energieverbruik, word ik ook op ander gebied opgelicht. Afgelopen week zag ik tijdens het afrekenen bij de kassa van Jumbo, dat voor de 4 croissants geen € 1 gerekend werd. De medewerkster sloeg 4x €0,37 aan. Toen ik direct reageerde op de verkeerde prijs met de vraag :  "Moet dat geen € 1 zijn?" zag ik een betrapt iemand zitten. Ik weet heel goed wanneer iemand per ongeluk een foutje maakt of iets met opzet doet. Dat zie ik aan het gezicht. Dit keer een gezicht van iemand die betrapt is. Als er sprake is van een foutje, dan zie ik normaal gesproken wat schaamte en volgens excuses. Nergens voor nodig, want fouten maken is menselijk. Maar in dit geval werd anders gereageerd. Het bedrag werd gecorrigeerd. Vanmorgen las ik in het nieuws, dat zowel Jumbo als AH geregeld de fout ingaan met hun aanbiedingen; ze rekenen de gewone prijs. Dus het is geen incident, maar structurele oplichterij. Het vindt al langer plaats, maar is nu pas in het nieuws. Wie bewust inkopen doet weet het al veel langer. Het is een land van liegen en bedriegen geworden. Met aan het hoofd.....