We rijden zeer weinig op de scooter. Het is bij ons vooral fietsen geblazen. Al vinden sommige mensen dat we best vaker met de auto kunnen, zodat ze ons als taxibedrijf kunnen gebruiken. De scooter staat buiten onder een hoes en is uiteraard van goede beveiliging voorzien.
Omdat hij al lang stilstaat, heb ik de scooter met een jumpstarter wakker gemaakt. De accu van de tweewieler is vrij snel leeg als ie niet gebruikt wordt. Voordat ik een ritje ging maken, heb ik wat additief in het benzinetankje gegoten. Dat is bedoeld om de benzine tijdens de stilstand over een langere periode in goede conditie te houden. Maar dan moet het blokje, met name de carburateur, ook eerst even wat van dat mengsel naar binnen krijgen. Dus heb ik een ritje gemaakt. Ik reed richting een benzinestation om het tankje vol te spuiten. Dat is bedoeld om condensvorming in het tankje tijdens de stilstand tegen te gaan. Er ging niet zoveel brandstof in; 2,5 liter. Toen ik weer verder wilde rijden, startte het blokje niet. Huh?! O ja, ik had het gestart met behulp van de jumpstarter, omdat....... de accu leeg is! Het ritje was veel te kort om hem tijdens de rit op te laden. Oetepetoet! Maar ik kreeg het toch aan de praat, door goed naar het blokje te luisteren. Het kreeg net een slagje te weinig. Dus heb ik hem op dat punt te grazen genomen, door de startknop snel los te laten en weer in te drukken. Dus ik hoefde niet lopend naar huis. Ik ben trouwens een stukje omgereden om het blokje goed heet te stoken.
Weer thuis heb ik de accu verwijderd en aan de druppelaar gehangen. Daarna heb ik wat bewegende delen met wd40 ingespoten en de scooter op z'n plek geparkeerd. Daar kreeg ie zijn pyjama aan voor z'n winterslaapje. Hij zal geen drie of vier maanden daar staan, want tussentijds start ik hem af en toe. Ik zag trouwens ook, dat de uitlaat weer een antiroestbehandeling moet krijgen. Zouden ze soms het Koreaans ijzer van de schroot van Fiat busjes maken?