zaterdag 29 oktober 2022

Nieuwtjes

Men heeft in de omgeving van Lunteren een aantal kippenbedrijven niet kunnen ruimen. Wegens gebrek aan gifgas. Wat bleek? Bij die omliggende bedrijven heerste helemaal geen vogelgriep! Overigens is het mij opgevallen, dat de NOS het niet heeft over het gebruik van CO2 om de kippen om te brengen. Nee, dan gebruikt men liever de omschrijving kooldioxidegas (= CO2). Want het is immers niet te verkopen dat de overheid zelf CO2 verspreidt en het ons verbiedt. Afgezien van het onnodig doden van dieren, waarover ik vanuit de politiek ook niets hoor.
In Amsterdam heeft burgemeester Halsema haar projectje van de Lhbti-steunverklaring stopgezet. Ze had zich gefocust op de moslimgemeenschap en die is daar terecht niet blij mee. Op die manier wordt de indruk gewekt als zouden enkel moslims niet akkoord gaan met het lhbti gedoe. En dat is dus niet zo. Ik ben namelijk ook niet voor dat overdreven en drammerige gedoe. Erg hè? Laten we eerlijk zijn : hoe staat het met de vrijheid van geloof?  De Bijbel verbiedt nu eenmaal sodomie. Niet dat ik zo bijbel vast ben. Voor mijn part doe je het net als Jan Wolkers met een kip. Ik val ook geen homo's lastig. Omgekeerd heb ik wel ondervonden (bij een kapper en het ASB). Bij de bibliotheek werd het geloof zogenaamd gerespecteerd, maar gelovigen werden wel geacht om op de zondagen werken. Het is maar net hoe het uitkomt. Maar let op, het kan nog erger. Er zijn van de lhbti kant ook mensen die vinden dat heteromannen verplicht zouden moeten worden een regenboogspeldje of vlaggetje op hun kleding te dragen. Daar gaan we weer. Wat een idiotie! Ik zou bijna zeggen : "Flikker toch op!" Maar gelukkig ben ik niet zo grof in de mond. Ik hoef geen vlaggetje of speldje te dragen om te laten zien dat ik anderen respecteer en/of dat ik hetero, gevaccineerd of geïntegreerd ben. Ik heb weleens overwogen een speldje te dragen. Met de tekst : Indo. Want soms werd ik wat moe van de onwetendheid van de gemiddeld Nederlander. De meesten (waaronder politici) kennen het verschil niet eens tussen een Indo en een Indonesiër. En dan heb ik het maar niet over hen die mij kwalificeren als neger of chinees.