donderdag 3 januari 2013

Zwoegende ambtenaren

Op Nieuwjaarsdag reed ik langs het voetbalveld van Unicum. Ik zag daar een elftal van de vereniging het veld betreden. Nieuwsgierig en als voetballiefhebber heb ik mijn stuur omgedraaid en ben even gaan kijken. Het bleek een wedstrijd te zijn tussen een elftal van Unicum en de Gemeente Lelystad. De burgemeester stond later langs de zijlijn. Opvallend was dat bij Unicum een vrouw meespeelde. Ze bakte er niets van, wat tot hilariteit op de tribunes leidde. Niet leuk! Ze maaide geregeld over de bal en in veel andere gevallen deed ze hem cadeau aan de tegenstander. Aan de andere kant was ze wel een bijtertje, want ondanks de hilariteit langs de lijn ging ze gewoon door. De burgemeester gaf aanwijzingen, al vond ik wel dat ze vaak naar de verkeerde kant wees. Ik bedoel, de gemeente moest richting het Unicum doel. Of was het terugspelen ook al bij dit elftal ingeburgerd?
Ik zag de Unicum elf als eerste scoren. Maar niet veel later kwamen de behoorlijk goed ambtenaren sterk terug met een fraaie goal (foto). Uiteindelijk bleek Unicum 1 doelpunt sterker en werd het 2-1.