woensdag 30 januari 2013

Drie halen, weinig betalen


Onlangs was ik weer eens in de kringloopwinkel van Het Goed. Ik was er al een tijd niet geweest (druk,druk en gescheurde spieren) en het viel me direct op, dat het interieur er gelikt uitzag. De zaak gaat steeds meer lijken op een modern warenhuis. Men heeft de oude koffiehoek ontmanteld en daar recht tegenover een heus restaurant met ruimschoots voldoende tafeltjes en aanbod ingericht.
Mooi dus. Wat ook mooi is, voor mij dan,  is het feit dat de medewerkers die over de muziek gaan nog steeds niet bekend zijn met de populariteit cq de marktwaarde van bijvoorbeeld oude lp's. Dat scheelt mij weer soms tien euro! Ik zag dit keer een box met 3 lp's liggen van de Bee Gees. De lp's bevatten muziek uit de beginperiode van de Australische band van de gebroeders Gibb. Ik zag het Pickwick label (op zich al bijzonder) en het jaar : 1966. De box doet gemiddeld 15 euro op het internet. Maar bij Het Goed kostte hij me slechts 2, 75 euro. Kassa! Normaal betaal ik per lp 1 euro. Dus dan is die 2,75 voor drie lp's nog laag. Wederom : bedankt mensen!