maandag 28 januari 2013

Het kan weer

Vandaag kan het weer. Zwerfvuil opruimen. Ik moet bekennen dat de oogst reuze meeviel. Al moet ik ook bekennen, dat ik niet overal geweest ben en sommige plekken snel voorbijgelopen ben. Rond bepaalde verzamelcontainers is het een enorme bende. Dus daar heb ik maar de andere kant opgekeken. Op de Binnendijk word ik aangesproken door een meneer, die zijn hond uitlaat. Hij denkt dat ik van de gemeente ben. Ik geef toe dat mijn werktempo niet bepaald hoog te noemen, maar nee ik ben dus onbezoldigd vrijwilliger. Meneer beklaagt zich over het feit dat er nog zoveel bladafval op straat ligt. Hij heeft het voor een deel zelf opgeruimd en voor de rest gehoopt op de gemeentelijke inzet. Maar helaas. Zelf heb ik wel een paar keer de veegwagen gezien, maar die bestuurder rijdt als een kip zonder kop rond. Zo zag ik dat wagentje een paar keer over de Ringdijk rijden met opgetrokken bezems. Niet efficiënt en niet effectief. Elke meter dat die kar rijdt, moet er geveegd worden. Ik bedoel vanuit een oogpunt van productiviteit en rendement.
Bij ons achter (foto's) is het wat bladafval betreft ook al maanden een bende. Leuk hoor die bomen voor de deur, maar de eigenaar, de gemeente Lelystad, doet niets aan opruimen. Die laten de bewoners gewoon in de shit zitten.