woensdag 16 januari 2013

Onder invloed




Zelf ben ik maar een paar keer naar de TT in Assen geweest, waarvan een keer voor de wedstrijden. Ik vond het allemaal veel te massaal en de race niets aan. De coureurs komen met enorm hoge snelheden voorbij vliegen, dus echt iets zien was er niet bij. Een gevolg van een plek op een recht stuk. Als de TT in Assen achter de rug is, springt een groot aantal motorrijders met een lijf vol adrenaline op de motor. Op weg naar huis racen ze als gekken. Veel te snel rijden, gevaarlijke inhaalmanoeuvres en vooral zelf genieten van hun onbesuisde racy rijstijl. Ze zijn blijkbaar een geworden met de coureurs, die ze tijdens de wedstrijden hebben zien voorbijkomen. Op zich een vreemd verschijnsel. Ik heb na een zwemwedstrijd nog nooit iemand spontaan in een sloot zien springen om ook even lekker baantjes te trekken. Ik heb na Wimbledon nog geen idioten gezien die op weg naar huis met een tennisracket ballen lopen te slaan. Ook na menige voetbalwedstrijd heb ik geen fans met ballen door de straten zien rennen, terwijl ze voorbijgangers passeerden met of zonder panna.
Volgens mij zijn  die motorrijders de enigen, die zich zo door hun favoriete sport laten beïnvloeden.