dinsdag 8 januari 2013

Wanneer komt de lente?

Nee, ik heb het niet over het jaargetijde, maar over een maatschappelijk verzet. Een verzet, dat moet leiden tot een maatschappelijke 'shake out' van allerlei ongerechtigheden.
Dus weg met de grote graaiers, weg met de financiële mensen die ons structureel bedonderen. Weg met de overheden die ons leegzuigen, hun werk niet doen en/of ons geld verkwisten. Weg met al die dienstverleners, die hun werk niet naar behoren doen. Weg met de mensen die ons op straat en thuis terroriseren. Weg met de advocaten en rechters, die telkens kiezen voor de daders. Weg met de taakstraffen. Weg met al dat gepamper. Weg met de oliemaatschappijen, die ons leegzuigen en het milieu verpesten. Weg met die zogenaamde sociale instellingen, die problemen alleen maar verergeren. Weg met al die uitkeringen (iedereen gewoon een basisinkomen en als ie meer wil moet ie gaan werken). En zo kan ik nog wel een paar zaken noemen, waar ik heel graag vanaf zou willen. Ik denk dat als die lente er eenmaal is, het ook een stuk overzichtelijker, goedkoper en aangenamer in ons land zal zijn en we van een crisis nagenoeg niets zouden merken. Maar ik ben bang, dat het weer een gewone lente zal worden, waarin alles weer tot bloei komt behalve de maatschappij.