woensdag 16 januari 2013

Onoplettend of eigenwijs?

Ik blijf even in het verkeer(de). Geregeld zie ik scooters rijden op wegen, waar het hier in Lelystad verboden is. Zoals op de Houtribweg. Op de snorscooter rijd ik geregeld de route naar de wijk Jol en/of de Punter.  Als ik van de Ringdijk kom aangereden, zie ik voor de rotonde in de Houtribweg een mooi rond bord.  Het geeft aan, dat het inrijden door fietsers en (snor)brommers) verboden is. Ook van de andere richting komend kom ik dergelijke borden tegen, die mij als scooterbestuurder en (snor) fietser naar het fietspad dirigeren. Lijkt mij dus gewoon allemaal duidelijk.
Zouden die bestuurders die borden over het hoofd zien of vinden ze het rijden op de hoofdwegen gewoon aantrekkelijker? Net zoals sommige racefietsers, die het rijden op asfalt plezieriger vinden dan op beton of klinkers. Ook zij negeren vaak verbodsborden. Het levert wel schrikreacties op bij andere weggebruikers. Al was het alleen maar vanwege het grote verschil in onderlinge snelheid.