woensdag 30 januari 2013

Een boevenbende

Wie lid is van criminele organisatie loopt het risico door de werkgever te worden ontslagen. Mijn vraag is : wie bepaalt wanneer een organisatie crimineel is? Als fervent motorrijder is mij ook een paar keer gevraagd of ik lid was van een club en zo ja, welke club. Er was zelfs een directeur die vond dat ik mijn motor moest verkopen, anders kreeg ik geen baan. Zijn visie : alle motorrijders zijn of worden tuig. Dan maar geen baan bij een bedrijf met een directie met vooroordelen.
Nu is mij bekend dat ook politieke partijen criminele leden heeft. Meestal witte boorden criminelen, maar ook leden die anderen naar het leven staan, misbruik maken van, frauderen en/of corrupt zijn. Neem nou eens de PvdA. Die linkse partij heeft veel leden die hoog in de boom zitten bij zorginstellingen, woningcorporaties, scholengemeenschappen enz. Je weet wel, die maatschappelijk bedoelde instellingen, waar veel belastinggeld naartoe gaat. Veel van die bobo's belazeren de kluit, zijn grote graaiers en witte boorden boeven geworden. En..... het zijn opvallend veel leden van de PvdA. Link(s)e rakkers dus. Ik denk dan : waarom krijgen leden van de PvdA toch een baan aangeboden of worden ze niet ontslagen? Dat zelfde geldt ook voor andere partijen, zoals de VVD,  SP, het CDA en de PVV. Ook daar zijn veel boeven lid van.