zondag 11 augustus 2024

Wat veel!

We hebben een paar keer buiten / elders de lunch gebruikt. Het is ons opgevallen, dat zo'n op de menukaart vermelde lunch vrij eenvoudig lijkt. Zoals een uitsmijter of een simpele broodje kroket. Maar als de bestelling wordt uitgeserveerd, dan is het even schrikken : Hallo zeg, wat veel! 
Een uitsmijter is voor mij twee boterhammen met daar op twee spiegeleieren en ham of kaas of rosbief of verder niets. Er zit ook standaard een partij sla bij en boter. Echt veel, bij de konijnen af. De aanwezigheid van de boter komt mij ook vreemd over. Ik bedoel, de eieren en het vlees liggen al op het brood. Het smaakte niet minder lekker, maar ik zie soms tegen de hoeveelheid op. En een deel laten staan, vind ik ook lastig. Dan hoor ik mijn moeder weer zeggen : "Eet je bordje leeg. Er zijn heel veel kinderen die hongerlijden!" Ik begreep nooit hoe die hongerende kindjes via mij het beter kregen. En vragen : "Noem er eens een, mam" was er helemaal niet bij. Anders lag ik met mijn toet in het mijn bordje met eten. De Brabanders zijn dus gul. Carnaval is noodzakelijk om al hossend weer wat kilo's kwijt te raken.