zondag 25 augustus 2024

Als vanouds

Heerlijk om vroeg op te staan en via de badkamer een ochtendwandeling te maken met een hond! Het is wel zo, dat ik nu de tijd in de gaten moet houden. Guus gaat 4x per dag uit. De laatste keer is slechts om even buiten zijn poot op te tillen. Ik begin nu een beetje zijn dagritme te kennen.
Guus vindt het maar niets als ik even uit beeld ben. Bijvoorbeeld om een boodschap te doen. Als ie mij 's morgens boven hoort lopen, gaat meneer zachtjes piepen. Hij ligt dan in de hal voor de trap. Guus is een mix. Veel van een zwarte labrador, maar wel hoog op de poten en de bouw van een Ierse setter. Guus is een slanke jongeman. Hij luistert vrij goed, al moet ie nog wel wennen aan zijn nieuwe naam. Voorheen werd ie Macho of zoiets genoemd. Guus klinkt totaal anders. Dan kijkt ie niet op of om. Als ik het woord Mats gebruik, kijkt ie wel. En wat het luisteren betreft : dat vind ik ook geen probleem. Ik luister heel soms ook niet 😁.
Buiten is Guus goed handelbaar. Ik laat hem liever niet loslopen, omdat ie hier nog niet lang in huis is. Aan de riem gedraagt Guus zich erg goed. Niet voorbeeldig, maar net zoals ik als ik aan een riem zou lopen.