We zijn op zoek geweest naar een zogenaamde combirollo. Dat is een rolgordijn in combinatie met een rolhor. In de winkel werden we verwezen naar hun werkplaats aan de overkant. Ze verkochten in de winkel het gezochte product niet, "Maar misschien hebben ze in de Werkplaats nog voorraad", was de toelichting.
In de Werkplaats stelden we de vraag aan een medewerker, die achter de balie van het magazijn zat. Eerst zei hij niets, toen ging hij achterover zitten in zijn stoel en begon op een wat afstandelijke toon met lange pauzes en wat lacherig te antwoorden. Hij beweerde dat de combirollo's alleen per merk camper of caravan te koop waren, en dat die erg duur zijn. "Denk maar aan zo'n €200 tot €600 afhankelijk van het merk camper of caravan", zei hij op een manier alsof die prijzen veel te hoog voor ons zouden zijn. Hij lachte er geregeld bij. Hij stelde ons geen vragen. Zelfs niet over het merk caravan. Ergo : we kregen geen concreet antwoord op onze vraag of hij dergelijke combi's nog had liggen. Net alsof hij ons niets wilde verkopen.
Weer buiten vroeg ik Sonja hoe het gesprek bij haar overkwam. Ze had dezelfde indruk als ik : een arrogante, naar overkomende vent. Hij wilde merkbaar geen zaken met ons doen. Graag of heel niet. Op naar de andere winkel.