woensdag 21 augustus 2024

Het echtelijk bed

Omdat we de mogelijkheid kregen om gratis ons bed te vervangen, hebben we besloten dat dan ook te doen. Het oude bed had een ombouw, die de ruimte onder het bed volledig afsloot. In een klein huis als het onze is dat jammer. De 'nieuwe' ombouw staat op poten. Dus kunnen we ook gebruikmaken van de ruimte onder het bed. Een nadeel is dan wel, dat zich ook daar stof kan gaan verzamelen.
Na verwijdering van de oude ombouw lag er weinig stof. Dus dat kan gaan veranderen. De oude, houten ombouw heb ik gelijk maar met de decoupeerzaag gehalveerd. Dat maakt het vervoer naar de vuilstort
een stuk gemakkelijker. Ik heb wel al de 'ijzerwaren' (montageplaten en schroeven) verwijderd. Die houd ik liever even apart. Wie weet zit ik tijdens een klusje om dat soort spul verlegen.
Daarna heb ik het nieuwe bed geïnstalleerd. Het is van metaal en kon op eenvoudige wijze gemonteerd worden. Vooraf had ik wel even de maten opgenomen. Om te voorkomen dat ik het bed gemonteerd heb en dat de lattenbodems dan niet zouden passen. Maar de maten waren correct.
Omdat ik alleen thuis was, heb ik met wat kunst- en vliegwerk de bodems eerst op en vervolgens in de ombouw kunnen plaatsen. Vanwege de motoren wogen ze nogal wat en ik wilde per se niet mijn rug iets aandoen.
Tussendoor moest ook een bedlampje verplaatst worden. De bovenkant van het hoofdeinde kwam precies tegen de lampen aan. De oude gaten heb ik met plamuur dicht gestreken. Toen de prinses weer thuis was, zijn de matrassen enz. erop gegaan. Ze weet hoe of wat om niet de erwt te voelen. 😅
Ik ben benieuwd of het nieuwe bed 's nachts geluiden produceert. Misschien kan ik het beste een spuitbusje met WD40 op mijn nachtkastje zetten. 't Is weer eens wat anders. 😐