vrijdag 30 augustus 2024

Inside information

Omdat de deur van de meterkast onderaan klemde, heb ik die uitdaging ook maar aangepakt. Ik zag dat van de beide scharnieren de onderste koud op de deurpost geschroefd was. Die heb ik maar losgemaakt om hem wat in het kozijn te laten vallen. Na wat beitelwerk heb ik het scharnier weer teruggeplaatst. En zie : de deur klemt niet meer. Maarrrrr.....hij viel niet in het slot! Ik mag dan klein zijn, maar niet zo klein dat ik stand of zittend in de meterkast het slot zou kunnen controleren als de deur sluit.😄
Gelukkig heb ik zo'n handig digitaal cameraatje met een timer erop. Met de flits op actief en een 10 seconden instelling, heb ik het in de kast geplaatst en op de ontspanner gedrukt. Met de lens naar de sluiting van de deur toe. Met bijna gesloten deur zag ik de flits. Nieuwsgierig bekeek ik het resultaat. De foto onthulde het mysterie : de delen van de sluiting zaten niet op dezelfde hoogte. Ik heb het deel dat op de deur zat iets hoger geplaatst. De deur klemt niet meer en sluit zoals het hoort.