dinsdag 27 augustus 2024

Opstaan met een kater

Het is een wat vreemde gewaarwording om me in de badkamer met een poes tussen mijn benen me te staan scheren. Er zijn hier behalve een hond ook nog twee dakhazen in huis. Het zijn katers. De ene is pikzwart, de ander is bont gekleurd. De laatste is een zeer brutaal beestje. Hij doet alsof ie hier de baas is. Maar dat ben ik dus (denk ik). Ik ging laatst een kijkje nemen op de zolder. Dat gebeurde via een vlizotrap. De zeer ondernemende bonte kat wilde ook naar zolder. Toen hem dat verboden werd, begon de jongeman zich hevig te verzetten. Het leek wel alsof ie mij van de trap af wilde gooien! Dus werd ie in z'n nekvel gepakt en subiet naar beneden gebracht. Er zit duidelijk een flinke kop op dat beest. Opvallend is dan wel, dat ie je graag opzoekt om aangehaald te worden. Ook als ik met de laptop bezig ben, zoekt ie me op om voor het toetsenbord te gaan zitten of liggen. Dat is soms vervelend, want dan zit ie vaak pontificaal voor mijn neus. Vandaar dat ie na een paar rondjes schuren tegen mijn benen, er tussen plaatsnam. Nee, ik weet echt niet of ie daar speciaal zat om omhoog te kijken.