zondag 4 augustus 2024

Principieel

Natuurlijk houd ik er ook wat principes op na. Ook ten aanzien van evenementen. Om die reden heb ik het wk-voetbal in Qatar niet gevolgd. De hele opbouw en voorbereiding is gebeurd via een vorm van moderne slavernij met veel slachtoffers onder de buitenlandse arbeiders. Vandaar mijn bezwaar.  De OS in Parijs heb ik ook geboycot. Dit keer vanwege de deelname van het moordend Israël. Toen ik hoorde over de openingsceremonie (bespottelijk maken van het christelijk geloof en weer dat verachtelijke regenboog gedoe), was mijn belangstelling voor de langere termijn tot nihil verklaard. Zeg maar zoals die voor de clowneske kermis die ooit Songfestival heette.
Om principiële redenen hecht ik weinig waarde aan het reguliere nieuws. Veel wordt verzwegen en/of bezijden de feiten gebracht. De media zijn een verlengstuk geworden van de politiek en verkondigt zodoende meningen en weinig feiten. Zoals ik al eerder schreef vormen de hedendaagse media en de politiek naar mijn mening het grootste gevaar voor de mensheid. Ik heb ook niks met criminelen, alcohol- en drugsgebruikers. Iemand die vreemdging wilde dat ik tegen zijn vrouw zou liegen. Jammer dan. Ik lieg niet en helemaal niet op commando.