zaterdag 10 augustus 2024

Ouderwets

Ach, het zal best zo zijn dat men mij ouderwets vindt. Ik bedoel, zoals het schoon achterlaten van een gebruikt iets. Of groeten. Vanmorgen kwam ik de sanitaire ruimte binnen en groette de man die daar zat te wachten op een vrije douchecel. Hij groette mij ook, want hij was (denk ik) van mijn generatie.
Even later kwam er een gast bij de wastafel naast me staan. Dan sta je bijna schouder aan schouder. Meneer zei niets, dus groette ik hem maar. Hij bromde wat. Het zal wel "Zeur niet zo" geweest zijn. 😆Het zal ook wel een ouderwetse opvatting zijn van mij; groeten. Iemand die de ruimte binnenkomt behoort de aanwezigen te groeten. Maar ja, dat gebeurt in wachtkamers ook meestal niet. Zelfs niet als je alleen in een lift staat en er stapt iemand in.
Daarom is het erg leuk, wanneer kinderen vrolijk roepen : "Dag buurman!" en me zelfs een high five geven. Maar ja, die kinderen komen uit Libanon en Syrië. Dat zijn "achterlijke" landen.