vrijdag 2 augustus 2024

Het lukte me niet

Van een van de tuinstoeltjes begint de zitting te scheuren. Ik meende een oplossing gevonden te hebben om de stoel een tweede kans te geven. De zitting vormt met de rug een geheel. Hij is aan beide zijkanten van de stoel in het aluminium frame geschoven. Toen ik de doppen van het frame verwijderd had, zag ik dat de zitting van een pees voorzien is. Met die pees is ie in de aluminium buis geschoven. Dus ik dacht : "Ik trek de zitting eruit en schuif hem onderste boven er weer in. Dan zou het gescheurde zitgedeelte als rug fungeren en de nog goede rug als zitting. Het label op de rug zou ik dan verwijderen.
Ik heb de stoel deels gedemonteerd, zodat de spanning van de zitting eraf was. Toen ik aan de kunststof zitting begon te trekken, zat er geen millimeter beweging in. Ook niet nadat  ik de pees met wat WD40 besproeid had. De zitting zat klemvast, alsof ie eerst in een rechte buis geschoven is en men daarna pas de buis in de juiste vorm heeft gebogen. Ik zag geen lijmresten of zo. Ik ben nog een tijdje bezig geweest, maar zonder resultaat. De stoel heb ik weer in elkaar gezet.
Ik heb de scheur met speciale, super sterke tape afgeplakt. Zo kan ie voorlopig niet verder uitscheuren.