woensdag 5 oktober 2022

Geen reacties meer

Sinds een paar weken zou het weer mogelijk zijn reacties te plaatsen bij mijn berichten. Maar, eerlijk gezegd bevalt mij de rust wel die ontstaan is nadat door problemen er niet meer gereageerd kon worden. Niet omdat ik nare reacties krijg of zo, want dat gebeurt sporadisch hoor ik van de moderator. Ik heb blijkbaar tolerante lezers. Nee, het scheelt mij werk. Er komen namelijk ook reacties op oude berichten, die echter uit de tijd waarin ze speelden getrokken worden naar het heden. Er staat weliswaar een publicatiedatum bij de berichten, maar die ziet men blijkbaar niet. Met gevolg soms rare of nare reacties van mensen die een andere mening dan die van hen (= hedendaagse politiek) niet dulden . Ik heb geen zin die lezers telkens weer daarop te moeten wijzen in termen van : Leer eens goed en/of begrijpend te lezen! Komt bij dat door het vele lezen en luisteren op het internet ik misschien te veel echt nare reacties gelezen en gehoord heb. Vooral sinds de coronagekte en de crisis in Oekraïne zijn stress en frustraties bij veel mensen flink gestegen. Daar zit ik dus niet op te wachten. Het is tegenwoordig al lastig om een eigen mening erop na te houden. Het is nu eenmaal een ego blog en geen krant van de overheid of de MSM of Pravda. Ik laat alleen maar zien waar ik mee bezig ben en wat mij bezig houdt.