zaterdag 2 juli 2016

Weg met dat bruine kleurtje!

workmate Sonja
Even bijladen
Toen ik vanmorgen de camper startte viel me op, dat de startmotor minder fanatiek ronddraaide. Eerder had ik een schakelaar ontdekt, waarmee ik het elektriciteitscircuit kan onderbreken. Waarschijnlijk is ie erin gezet om het langzaam leeglopen van de accu te voorkomen. Er was immers geen huishoudaccu aan boord. Alles gaat over de accu die de startmotor moet laten ronddraaien. Ik heb de accu aan de lader gekoppeld en ga voortaan maar die hoofdschakelaar gebruiken.
Mooi wit is niet lelijk
De wanden van de camper zijn gelukkig niet donker van keur. Maar de kastjes wel. Die donkere kleur maakt de kleine binnenruimte nog kleiner. Dus besloot ik de verfkwast en -roller maar eens vast te pakken.
Als eerste heb ik de deurtjes verwijderd. Die openbaarden een beter zicht op de elektriciteitssnoeren. Natuurlijk heb ik de boel eerst schoongemaakt met ammoniak. En ook licht opgeschuurd. Het voordeel van het werken in de camper is, dat ik geen last heb van de regenbuien. Wel van de verflucht, ondanks geopende portieren en dakluik.
Sonja heeft gisteren bij Ikea wat kastjes gekocht, o.a. voor de keuken. Ze is die in elkaar aan het zetten, terwijl ik de camper onder handen neem. De nieuwe kastjes zijn al wit van kleur. Als ik klaar ben met tjetten, ga ik de energievoorziening aanpakken. Bestaande leidingen vernieuwen of verbeteren en wandcontactdoosjes monteren. Ten behoeve van de koelkast moet ik nog extra maatregelen nemen. In de achterwand ga ik een ventilatierooster monteren, zodat de warmte van de koelkast afgevoerd kan worden. Een buurtgenoot had een goed idee : een ventilator van een desktopcomputer inzetten.