maandag 18 juli 2016

Er rust geen zegen op

Het is al weer een aantal weken geleden, dat ik iemand zou helpen met het opruimen van de tuin. Helaas regende het en werd de afspraak verzet. Maar ja, toen regende het weer, of nog. Uiteindelijk ben ik toch een middag bezig geweest. Ik heb een rij coniferen gekortwiekt en een klimplant van de garage geplukt. Alles bij elkaar drie kliko's afval. Ze was er heel blij mee. Met het verrichte werk bedoel ik.
Maar er 'moet' nog meer gebeuren. Er staat een stronk van een enorme bamboeplant. Die mag ik uitgraven. Dat wordt qua diameter dus een flink gat. Er is ook nog een zandbak die geleegd moet worden. Het zand gaan we gebruiken om het gat van de uitgegraven bamboe te vullen en de vette kleigrond wat luchtiger te maken.
Vorige week was het een behoorlijk natte dag, dus ging de afspraak weer niet door. Als het goed is wordt het morgenmiddag. De temperatuur wordt morgen hoger dan vandaag. Het kan zijn dat ik me beperk tot het uitgraven van de bamboe. De hulp moet wel leuk blijven.