zondag 17 juli 2016

Pokémon Go!

Dronten West
Vanmorgen kwamen Ben, Karly, Tim en Jill even langs. De kids hadden wat tennisballen geraapt en meegenomen voor Fenna.
Tim was druk bezig met zijn smartphone. (Ook) hij speelde Pokémon Go. Ik heb Tim gevraagd mij uit te leggen hoe dat spel werkt. Ik zie de laatste tijd erg veel mensen op straat lopen, terwijl ze naar hun smartphone koekeloeren. Sommigen schrikken als ze mij zien. Dan doen ze opeens net alsof ze zomaar wat rondkijken. Maar ja, ik ben nog niet gek.
Ik begrijp alleen niet waarom iedereen met dat spel midden op de straat of op het fietspad moet lopen en niet op de naastgelegen stoep. Zelfs ouders met kleine kinderen doen dat. Vanmiddag zaten ze zelfs op de fiets. Maar opletten op het verkeer, ho maar! Vaak loopt pa voorop met zijn smartphone. Ik zag veel bleekneuzen die normaliter thuis achter een schermpje zitten. Toen ik 's avonds op de fiets reed, was het weer raak. Ik heb een paar keer mensen aan het schrikken gemaakt door een harde schreeuw te geven. Haha! Ze zouden het moeten verbieden, dat Pokémon gedoe. Of wat aanpassen. Dusdanig aanpassen, dat ze plotsklaps bij een eenzaam of vergeten familielid voor de deur staan voor een bezoekje. Dus geen Pokémon figuur, maar een echte persoon opzoeken.