zaterdag 11 juli 2015

Een nachtje in Seeburg


Door het onverwachte oponthoud besloten we de eerste de beste camping op te zoeken. En dus kwamen we in Seeburg am See terecht. Niet wetende dat ons feitelijke reisdoel op nog geen 20 km verwijderd was. Zoals gebruikelijk meldde ik me in mijn beste Duits. De tiener achter de balie sprak mij in dezelfde taal aan, maar met een duidelijk minder taalniveau. Een soort steenkolen-duits. Toen hoorde ik mijn moedertaal en bleek ik met landgenoten te maken te hebben, die de camping runden. We boekten voor een nachtje, want ons reisdoel lag verderop. De Seeburg camping is zo’n typische plek voor gezinnen met jonge kinderen. Nogal massaal (in onze beleving) en voorzien van allerlei toestellen en speelterreinen. Maar vele malen moderner dan de vorige. Prachtig en schoon sanitair, waarvan alleen een van de ouders een keycard kregen. Kinderen mogen alleen onder toezicht naar het toilet of de douches. De omgeving is schitterend, een beschermd natuurgebied met veel wandel- en fietsroutes. 's Avonds hebben we een korte wandeling gemaakt door het dorp.
We hebben met z’n drieën als een blok geslapen. De volgende ochtend hebben Fenna en ik nog even de omgeving verkend, Daarna zijn we naar de Oderbrücke camping gereden. Een SVR camping  aan de voet van de Harz. Een mooie omgeving en dito camping met wederom Nederlandse eigenaren. Betaalden we op de familiecamping 24 euro voor een nacht, hier is het slechts 17,25 euro, waarvan 1,25 door Fenna verbrast wordt. Voorlopig blijven we hier staan.