donderdag 2 juli 2015

1958, in de vijfde klas

zittend naast de meester
Onlangs kreeg ik van voormalig klasgenootje Tiny een klassenfoto te zien uit 1958. Ik zat toen in de 5e klas van de Hervormde Lagere school aan de Kastanjelaan in Leiderdorp. Na een schooljaar met meester Lintschoten kreeg ik nogmaals een sympathieke meester, meneer Van Schaardenburg. Hij kwam bij ons thuis in de Resedastraat om kennis te maken. Hij droeg een bril met dik zwart montuur en zijn haar in een typisch jaren 50 kuif. Niet vet. Volgens mij woonde hij in de BG Cortslaan. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb die 5e klas met plezier gedaan. Net als de vierde. De vier maanden in de zesde klas met meneer Sleeboom, opvolger van meneer v.d. Hoek, heb ik ook als fijn ervaren. Ondanks dat bleef ik dagdromen en naar buiten staren. Zij het in mindere mate. Op deze foto herken ik veel klasgenootjes. Niet allemaal, maar toch wel veel. Louter op grond van het gezicht of de combinaties. Sommigen waren toen dikke vrienden/vriendinnen met elkaar.