maandag 4 maart 2013

Scooter tegen auto

Vanavond rond half acht vond op de Ringdijk een aanrijding plaats tussen een scooter en een auto. De rode auto kwam uit een zijstraatje bij de snackbar van Ali Baba en kwam in botsing met een scooter, die vanaf de rotonde de wijk inreed. Misschien zag de automobilist de scooter niet of dacht hij voorrang te hebben. Rijdend in de auto over de Noordersluis, zag ik de scooter de rotonde nemen en de Ringdijk oprijden. Even later was de weg versperd door een paar auto's, een aan flarden gereden scooter, een slachtoffer en een beschadigde auto. Omdat er direct veel mensen ter plekke waren, ben ik teruggereden en via een omweg naar mijn eindbestemming gereden. Daar aangekomen hoorde ik al de ambulance. Als het goed is, heeft de automobilist in een zwarte Volvo(?) het ongeval zien gebeuren, want die reed een stuk voor mij en achter de scooter. Laten we hopen dat het letsel van de scooterrijder meevalt.