Zoals aangegeven door de nieuwe provider moet ik zelf mijn abonnement bij UPC beëindigen. En volgzaam als ik ben hing ik dus aan de telefoon. Ik werd snel en heel klantvriendelijk geholpen door een jongeman. Hij keek mijn abonnement na en kwam net als ik tot de conclusie, dat het na bijna 17 jaar nog helemaal standaard is. En dus was opzeggen zonder fratsen mogelijk. Aan het slot van ons korte gesprekje, zei hij dat ik een schriftelijke bevestiging toegestuurd zou krijgen.
En zowaar, hij sprak de waarheid. Gisteren viel een brief van UPC in de brievenbus. Twee zelfs. Huh?! dacht ik gelijk. Wat nu?
De eerste brief bevatte een brief met de bevestiging van de beëindiging van mijn abo bij UPC. De tweede brief, met dezelfde datum, bleek geen kopie te zijn van de eerste. Die brief gaf aan, dat ik gevraagd zou hebben om mijn betaalgegevens aan te passen. Voortaan krijg ik de facturen per post en het bedrag wordt door Joe Pie Zie geheel automatisch van mijn bankrekening afgeboekt. Zou die jongeman het stekkertje in het verkeerde gaatje hebben gestoken?
Deze wijziging heb ik helemaal niet besproken en ik beschik ook niet over iets als Mijn UPC, waarin zaken vastgelegd zijn. Althans, niet door mij. Maar ik mag voor eventuele vragen een 0900 nummer draaien voor slechts 3 eurocent per minuut. Ik zal als eerste vragen of ze mij terug willen bellen en tot die tijd mijn bankrekening nog scherper in de gaten houden.
Overigens, ik kan nu ook via het glasvezel gebeld worden. Wat een verschil! Ik heb mijn zoon niet eerder zo snel horen praten. Maar hij bleek gewoon weer eens haast te hebben.