dinsdag 26 maart 2013

Een goede za(a)k


Hier in de wijk heb ik nog geen Aldi personeel al die kassabonnen zien opruimen. Om die reden plaats ik nog weleens dozen voor de toegangsdeur. Die slingeren her en der rond de winkel. Ze komen ook uit de winkel. In andere wijken zie ik ook, dat winkeliers het blijkbaar geen enkel probleem vinden, wanneer zij zelf en hun klanten door het zwerfvuil moeten banjeren om in de winkel te komen. Kijk maar eens goed rond in wijken als de Botter en vooral Tjalk.
Gelukkig zijn er ook bedrijven, die wel een zaak maken van een beschermd milieu. Want ook bij de Mac zie ik veel mensen de zakken en doosjes op de parkeerplekken gewoon op de grond gooien. Zelfs als ze vlak bij een container zijn. En daar hangen er nogal wat van. Gelukkig gaat het Mac personeel dagelijks geregeld aan de slag om de boel alsnog op te ruimen. Met de harde wind waait het spul overal naar toe. Ik vind zelfs hier in de wijk die bekende bruine zakken. Maar dat heeft niets van doen met de harde wind. Dat zijn de vervuilers die hier de wijk bezoeken of hier wonen. Ja zeker, ook bewoners hier hebben er geen moeite mee om hun medebewoners in/bij het afval te zetten.