zondag 24 december 2023

Wat een dag!

Het was vanmiddag rond 2 uur nog net zo donker en somber als om half negen vanmorgen. En het regende geregeld. 's Middags ben ik toch maar even naar buiten gegaan. Vanwege de regen en de sterke wind, heb ik mijn regenpak maar aangetrokken. Inclusief broek en zuidwester op de knar. Lekker even de buitenlucht in.
Gisteren hebben we zowaar erwtensoep gegeten! Uit de vriezer. We maken meestal een grote pan vol en vriezen dan het meeste in. Handig voor later, zoals gisteren dus.
Het huis ruikt nu Indisch. 😁 We hebben wat gerechten uit de vriezer gehaald, die we vorige week hebben ingevroren. Het zijn de restanten van mijn verjaardagsfeestje. De losgekomen geuren doen mij denken aan de keuken van mijn ouders, als mijn moeder aan het koken was of gekookt heeft. Ik krijg er een wat melancholiek gevoel van. Een soort van heimwee naar toen. Maar misschien heeft het ook wel met de Kerst zelf te maken. Het is en blijft een rare tijd met al die dierbaren die gemist worden. Love hurts.